söndag 4 mars 2012

Arina Tanemura

För super länge sedan så skrev jag ett inlägg om en av mina favorit manga tecknare/förfatare (om du inte läst det klicka här) och efter som jag inte riktigt kommer på något annat attt skriva om tänkte jag skriva om... Arina tanemura!

Det jag gilllar mest med Arina tanemura är hennes tecknings stil. Den är så extremt vacker och för mig är det den tecknings stil jag tänker på när någon säger shojo manga (och Clamps stil). ^^
 Arina Tanemura är född den 12 mars 1978 i Japan. Hennes första riktigt kända manga är I.O.N som komm ut 97. Efter det har det bara fortsatt med mer och mer serier där bland Kamikaze Kaito Jeanne, Time Stranger Kyoko, The Genstlemen's Alliance Cross, Full Moon o Sagashite och den fortfarande pågående mangan Sakura Hime Kaden.
 
Från första bilden till sista är Kamikaze Kaito Jeanne, Time Stranger Kyoko, Sakura Hime Kaden, The Gentlemen's Alliance Cross, I.O.N, Full Moon o Sagashite och sist en bild på henne själv. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Konichiwa!
Här kan ni skriva snälla och söta kommentarer.
Men skriv inget elakt för då tar jag bara bort kommentaren.
Arigato ^^