fredag 9 september 2011

Tretton skäl varför

Jag glömde nästan bort att blogga! ;P

Jag var så upptagen att läsa min, en kommpis, bok att jag helt glömde bort allting! Förlåt!!
Jag tänker ta och skriva lite om boken jag läser som feresten är super duper bra!!

Boken handlar om Hannah Baker som tar livet av sig. Men inan hon gör det så skikar hon ett paket som tillslut kommer till vår huvudperson, Clay Jensen.

I paketet finns sju kassettband med en fram och baksida. Clay bestämer sig för att spela upp bandet och hör Hannahs röst säga att detta paket har skikats till person efter person som har något med hennes självmord att göra. När man lysnat klart på bandet ska man sedan skika det till nästa person på listan. Sedan börjar hon beräta sin historia om dom tretton skäl varför hon tog sitt eget liv.

Kom ihåg att jag är jätte dålig på att förklara så ge boken en chans! Den är jätte bra!!
Nu ska jag ta och fortsätta läsa!
Jag har inte riktigt en passande bild så det får bli en bild som passar till mitt humör, trött.

Vi syns!

1 kommentar:

Konichiwa!
Här kan ni skriva snälla och söta kommentarer.
Men skriv inget elakt för då tar jag bara bort kommentaren.
Arigato ^^