måndag 5 september 2011

Fushigi Yuugi

Idag tänker jag ta och skriva om en av mina favorit serier, Fushigi yuugi.
Fushigi yuugi var en av dom första manga serien jag någonsin läst.
Fushigi yuugi är gjord av Yuu Watase, min favorit mangaka.
Det finns 18 volymer där alla har översats till svenska.
Nu till vad Fushigi yuugi handlar om: Seriens huvud karaktär är Miaka, Miaka är en trevlig om klumpig, mat älskande tjej. När hon och hennes bästa vän Yui studerar på bibloteket så råkar dom hitta en bok där det står att om man läser klart hela boken så får man en önskan upfyld. Plötsligt så känner dom av en jordbävning och i ena sekundens så är dom i bibloteket och i andra på ett öppetfällt. Efter att dom räddads från slavhandlare av en mystisk ung man så känner dom åter av en jordbävning och dom är tillbaka i
biblioteket.
Miaka bråkar med sin mamma och bestämer sig att läsa klart boken, åter kommer hon till den andra platsen och där börjar hennes äventyr.

Ockej, jag medger att jag inte är så bra på att förklara men serien är jätte bra! Den är helt klart värd att läsas! ^^
Vi syns!

Det blev något konstigt när jag skulle lägga in bilder så det får bli ett inlägg utan bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Konichiwa!
Här kan ni skriva snälla och söta kommentarer.
Men skriv inget elakt för då tar jag bara bort kommentaren.
Arigato ^^